اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

برنامه ای برای افزایش مهارت های دانش آموزان و معلمان در علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، دپارتمان آموزش و دانش ابوظبی و دانشگاه علم و صنعت خلیفه برنامه ویژه ای را برای واجد شرایط ساختن رهبران آینده در زمینه های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات با ارتقای مهارت ها و دانش معلمان و دانش آموزان کلاس یازدهم در زمینه آموزشی مدارس مشارکتی در امارات راه اندازی کردند.

این برنامه با هدف پیشبرد امکانات آموزشی در این زمینه های علمی، علاوه بر حمایت از دانش آموزان در انتقال آنها از مرحله متوسطه به مرحله دانشگاهی و آماده سازی آنها برای دستیابی به برتری علمی است.

این برنامه جامع برای یک سال کامل ادامه دارد و در طی آن تعدادی از معلمان مدارس مشارکت های آموزشی در امارت دوره های آموزشی تخصصی را زیر نظر کارشناسان هیئت علمی دانشگاه خلیفه می گذرانند. همچنین یک روش آموزش همتایان را با مشارکت اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه ارائه می‌کند که پشتیبانی و راهنمایی سفارشی را برای دانش‌آموزان مدارس مشارکت آموزشی ارائه می‌کنند.

برنامه آموزشی تخصصی به معلمان بینش جامعی در مورد سطوح مهارت دانش آموزان ارائه می دهد و به آنها امکان می دهد تجارب آموزشی را مطابق با سطح هر دانش آموز سفارشی کنند. آنها همچنین قادر خواهند بود روش‌های آموزشی جدید را با استفاده از فناوری و پلت‌فرم‌های دیجیتال مختلف به کار گرفته و تطبیق دهند.

روش‌شناسی آموزش همتایان به‌منظور ارائه محیطی حمایتی طراحی شده است که حس کنجکاوی، احساس تعلق را تقویت می‌کند و تجارب یادگیری را افزایش می‌دهد، علاوه بر آن فرصت‌هایی برای ارتباط با افراد الهام‌بخش در زمینه‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات فراهم می‌کند. دانش آموزان واجد شرایط بر اساس پیشرفت تحصیلی در ریاضیات، با توجه به نتایج آزمون سنجش پیشرفت تحصیلی و توصیه معلمان انتخاب خواهند شد. مرحله اول این برنامه در مدرسه مشارکت های آموزشی الغد آغاز شد تا از مهارت های حل مسئله دانش آموزان حمایت کند و آنها را قادر به استفاده از مفاهیم ریاضی کند که به آنها کمک می کند نتایج خود را در آزمون استاندارد ریاضیات امارات متحده عربی بهبود بخشند و استراتژی های کارشناسی ارشد برای ارسال آزمون ها را بهبود بخشند. در پلت فرم ارزیابی الکترونیکی الکس. همچنین کار برای راه اندازی اولین دوره مسابقات ریاضی برای دانش آموزان دبیرستانی با هدف افزایش علاقه و علاقه آنها به ریاضیات در حال انجام است.

برنامه آزمایشی شامل انواع روش‌های آموزشی برای برآوردن نیازهای یادگیری مختلف دانش‌آموزان شرکت‌کننده، از جمله برنامه درسی دقیق ریاضیات و فعالیت‌های عملی، و همچنین ابزارها و فناوری‌های نوآورانه، مانند پلتفرم الکس و روش تدریس همتا است.


تولید کود و سوخت بدون کربن

تیمی از محققان دانشگاه علم و صنعت خلیفه کاتالیزوری جدیدی ساخته اند که نیترات ها را به آمونیاک تبدیل می کند تا به تولید کودها و سوخت بدون کربن کمک کند، که نشان دهنده گامی بزرگ به سوی فرآیندهای صنعتی پایدارتر است. دانشگاه خلیفه تأیید کرد که آمونیاک یک جزء حیاتی برای تولید کودها و یک سوخت امیدوارکننده بدون کربن است، و خاطرنشان کرد که اعضای تیم یک کاتالیزور دو عملکردی ایجاد کردند که نانوساختارها را در یک چارچوب آلی ترکیب می‌کند نیترات ها و پروتون ها، که منجر به تبدیل نیترات به آمونیاک با درجه انتخاب پذیری و کارایی بالا می شود. وی خاطرنشان کرد که تیم تحقیقاتی همچنین واکنش اکسیداسیون گلوکز را به واکنش‌های الکتروشیمیایی مرتبط کرد تا جایگزین واکنش سنتی مورد استفاده در تولید اکسیژن شود تا کل انرژی مصرفی حاصل از فرآیند سنتز آمونیاک را کاهش دهد از جمله اسیدهای گلوکونیک و ساکاریک که در صنایع دیگر قابل استفاده هستند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا